reklama

Začala som s mediáciou

Kto som? O čom budem písať? Ako som sa k mediácii dostala? Čo všetko mediacia obnáša a čo je jej cieľom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Moje meno je Veronika.Vo svojich príspevkoch sa Vás budem snažiť informovať o dbore a povolaní, ktoré je zatiaľ málo známe.

 Týmto povolaním je mediácia. Určite každý z Vás už aspoň raz toto slovo niekde započul či už v médiách alebo v rozhovore s priateľmi.

Na začiatok pár slov o mne, aby som nebola len niekto, kto o mediácii píše.

Už počas štúdia na vysokej škole som sa na prednáškach stretla s pojmom mediácia. Po vysvetlení, čo to vlastne znamená,ma tento odbor zaujal natoľko, že som sa mu sama chcela začať venovať. Vzhľadom na to, že to bolo niekoľko rokov dozadu, len ťažko sa mi získavali informácie. A ľudí,čo sa mediáci skutočne venovali, by som spočítala na jednej ruke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mediáciu som teda po skončení školy musela dať na chvíľu bokom a zamestnala sa v bankovom sektore.Toto zamestnanie mi dalo ako čerstvému absolvenstovi obrovské skúsenosti, aj keď som si mnohokrát povedala, že už tam viac ísť nechcem. Teraz viem,že toto povolanie bolo dobré rozhodnutie.

Počas mojej práce som okrem iného, úplnou náhodou, narazila na profesorku, ktorá je zakladateľkou Spoločnosti mediátorov Slovenka. Niekoľko krát som sa s ňou na túto tému porozprávala a ona mi ochotne upresnila a poradila, čo k mediácii potrebujem, a čo musím absolvovať, aby som sa jej mohla naplno venovať. Potom už to išlo celkom rýchlo. Celý proces a príprava trvali asi rok. Absolvovala som odbornú prípravu k vykonávaniu povolania Mediátor. Našla som vhodné priestory na vykonávanie mediácie, vybavila všetko potrebné na Ministerstve spravoslivosti Slovenskej republiky, kde musí byť každý mediátor registrovaný, dala výpoveď v aktuálnom zamestnaní a dnes sa naplno venujem len Mediácii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Mediacia
Mediacia (zdroj: Internet)

Dúfam, že moje príspevky budú pre Vás prínosné, a že Vám ukážem spôsob, ako sa inak dajú akékoľvek konflikty riešiť.

Nemusíme s každým konfliktom utekať na súd a čakať, že on to vyrieši. Tento trend sa k nám rúti z USA a všetci dobre vieme, že to nieje vždy tá najsprávnejšia a najlacnejšia voľba.

Taktiež budempísať na tému reálnych situácií, ktoré sa u mediátora dajú riešiť alebo sa riešili a o úspešnosti sedení.

Už budúcitýždeň Vám prinesiem článok na tému konflikty, aké sú, ako vznikajú, ako sa dajú riešiť ale hlavne ako im predchádzať.

Veronika Barošová

Veronika Barošová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa odbornej mediácii, mimosúdnemu riešeniu sporov v akejkoľvek oblasti. Táto forma je rýchlejšia, menej náročná a hlavne lacnejšia ako klasický súdny spor. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu